השיטה החדשה שיכולה לעזור לכם לדעת אם נדבקתם בקורונה

מד סטורציה
שתפו את הפוסט

“בדיקות שצוות אסותא אשדוד ערכו ביחד עם לומינטי נטוורק מצאו כי אצל 60% מחולי הקורונה ללא תסמינים, רמות החמצן בדם היום נמוכות”

מה הוא בעצם נגיף הקורונה?

נגיף הקורונה (או בשמו המדעי COVID-19) תקף את העולם בסוף דצמבר 2019. כאשר התפרץ בסין, החלו להגיע דיווחים על נגיף חדש ומסתורי אשר תסמיניו מזכירים שפעת. הנגיף מהווה סכנה ממשית לקבוצות סיכון מסוימות בשל הנזקים והפגיעה שהוא יכול להסב למערכת הגוף והנשימה בפרט” (לקריאת המאמר המלא על נגיף הקורונה והשפעתו על מערכת הנשימה לחצו כאן)

בקרב החולים סימני המחלה דומים לאלו של שפעת. לפי הנתונים כיום, נראה הכי אחד מכל 6 חולים עלול לפתח מחלה קשה שתתבטא בעיקר בקשיי נשימה. קשיי נשימה מובילים למצבים מסוכנים של רמות חמצן נמוכות בדם העלולים לגרום לנזק של ממש ואף למוות (לקריאה על רמות חמצן נמוכת בדם הקלק כאן).

יתרה מכך, במקרים חמורים יותר עלולה להתפתח דלקת ריאות קשה, תסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות.


האתגר במציאת חולים ללא סימפטומים

אחד האתגרים בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה היא התמודדות עם חולים א-סימפטומטיים (חולים שאינם מראים תסמינים של המחלה אך עדיין מדבקים). למעשה, רבים מן הנדבקים בנגיף קורונה אינם מפתחים תסמינים כלל.

אמצעי חדש לגילוי חולים ללא סימפטומים

לאחרונה, צוות חוקרים משולב מאסותא אשדוד ולומינטי נטוורק, מצאו כי באמצעות בדיקה פשוטה של רמות החמצן בדם, ניתן לזהות סימפטומים מקדימים למחלת הקורונה.

צוות המחקר מצא כי 60% מהחולים הא-סימפטומטיים שנדבקו בנגיף הקורונה, הראו רמות חמצן נמוכות בדם.

איך ניתן למדוד רמת חמצן בדם?

ניתן למדוד את רמת החמצן בדם באופן די פשוט. באמצעות מד סטורציה (בעברית, “מד ריווי חמצן בדם”) – מכשיר זה מבצע בדיקה פשוטה של רמת החמצן בדם לפי היחס בין ההמוגלובין הקשור לחמצן לסך כל ההמוגלובין. בדיקה באמצעות מד סטורציה אינה פולשנית ויכולה להתבצע בקלות בבית ע”י הנחתו על אחת האצבעות (לרכישת מד סטורציה לבדיקה ביתית לחץ כאן).

בדיקה זו, היא בדיקה פשוט בדומה לבדיקת חום, ויכולה לעזור לאתר חולים שאינם מודעים לכך שהם נדבקו ונמצאים בסכנה.

יש לשים לב, כי המצאות רמת חמצן נמוכה בדם לא תתמיד תתבטא בבעיות בנשימה, ולכן אין לשלול את היעילות של בדיקה זו באמצעות מד סטורציה גם אם “מרגישים בסדר גמור”.

לרוע המזל, כפי שנחשפנו באירועים האחרונים באיטליה. בשל עומס על מערכת הבריאות ובתי החולים, לא ניתן הייה להעניק טיפול לכולם, וחולים רבים נשארו ללא טיפול או מענה לאספקת חמצן זמינה. 

כיום, גם בשוק הפרטי ישנם פתרונות שונים לאספקת חמצן וביניהם בלוני חמצן ומחוללי חמצן. אולם, בלון חמצן הוא מוצר נדלה מאחר וכאשר אספקת החמצן בו אוזלת יש להמתין לאספקה חדשה או למילוי בלון חמצן. כאן טמון השימוש במחולל חמצן (לקריאת המדריך המלא למחוללי חמצן הקלק כאן).

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי נשמתי שפותח על מנת לעזור לאנשים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. מחולל החמצן מאפשר אספקה זמינה וסדירה של חמצן ללא הגבלה למטופלים. ללא שום צורך בהחלפת מסננים או מילוי חמצן. (למבחר המחוללים המלא של מדוקס הקלק כאן).

זאת באמצעות תהליך פשוט המורכב מארבעה חלקים; איסוף האוויר מהסביבה בעזרת מדחס, סינון החמצן מהאוויר ואספקת חמצן טהור ומרוכז אל אפו של החולה.

במדוקס, לאור המצב הנוכחי והדרישה ההולכת וגוברת למדי סטורציה, מחולל חמצן ובלוני חמצן, הגדלנו את מלאי המוצרים שלנו.

מדוקס מציעים פתרונות לניטור ואספקת חמצן זמינה וסדירה ע”י צוות טכנאים מוסמך אשר רשאי לעבוד ולספק את החמצן גם בשעת חירום והסגר.

המשלוחים שלנו מבוצעים באופן מיידי ובפריסה ארצית. את המשלוח מבצע טכנאי חמצן שמגיע עד לבית הלקוח ומספק לו הדרכה מלאה על הפעלת המחולל ותחזוקתו. 

“אם אתה או אחד מהקרובים שלך נמצא בקבוצת סיכון מוגברת, אנא אל תהססו. התקשרו אלינו עוד היום לקבל ייעוץ מאחד מיועצי הנשימה שלנו בטלפון 3471*”

המומלצים שלנו

מאמרים נוספים:

הקשר שבין השמנת יתר לחוסר חמצן בדם

כתבת סקירה על הקשר שבין השמנת יתר, קושי בנשימה ורמות חמצן נמוכות בדם. רוצים לדעת מדוע השמנת יתר מסוכנת לכם ואיך אפשר לטפל? המשיכו לקרוא. שתפו

small_c_popup.png
התחברות לחשבון שלך
small_c_popup.png
הרשמה