נגיף הקורונה ומערכת הנשימה- אילו קבוצות נמצאות בסיכון גבוה? וכיצד חולים נשימתיים יכולים להתכונן למצב חירום

שימוש במחולל חמצן ביתי לקורונה
שתפו את הפוסט

“נגיף הקורונה (או בשמו המדעי COVID-19) תקף את העולם בסוף דצמבר 2019. כאשר התפרץ בסין, החלו להגיע דיווחים על נגיף חדש ומסתורי אשר תסמיניו מזכירים שפעת. הנגיף מהווה סכנה ממשית לקבוצות סיכון מסוימות בשל הנזקים והפגיעה שהוא יכול להסב למערכת הגוף והנשימה בפרט”.

מה הוא בעצם נגיף הקורונה?

נגיפי קורונה הינם משפחה גדולה של נגיפים (וירוסים) ממשפחת הסארס והמרס. השם קורונה מגיע מהמילה הלטינית “כתר”. שכן, במבט במיקרוסקופ אלקטרוני צורת הנגיף מזכירה כתר. ההשערה כיום היא שהנגיף הגיע לראשונה אל בני האדם דרך חיות (העברה זואונוטית), אך כעת הוא מעובר בהדבקה מאדם לאדם.

למעשה, חלק גדול מן הנדבקים בנגיף קורונה אינם מפתחים תסמינים כלל. בקרב החולים סימני המחלה דומים לאלו של שפעת. לפי הנתונים כיום, נראה כי אחד מכל 6 חולים עלול לפתח מחלה קשה שתתבטא בעיקר בקשיי נשימה. קשיי נשימה מובילים למצבים מסוכנים של רמות חמצן נמוכות בדם העלולים לגרום לנזק של ממש ואף למוות (לקריאה על רמות חמצן נמוכת בדם הקלק כאן).

יתרה מכך, במקרים חמורים יותר עלולה להתפתח דלקת ריאות קשה, תסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות.


האם יש חיסון למחלה וכיצד נדבקים?

נכון להיום אין חיסון מאושר נגד נגיפים ממשפחת הקורונה, ולכן הדרך העיקרית למנוע מגיפה היא ללמוד כיצד להימנע מהדבקה. משרד הבריאות בישראל משחרר הנחיות והמלצות חדשות כמעט בכל יום לגבי הדרישות להמנעות מחשיפה ושהייה בקרב קהל.

אמנם עדיין לא ברור בדיוק איך הנגיף עובר מאדם לאדם, אך ידוע שנגיפים דומים מופצים באמצעות טיפות רוק וחלקיקים קטנים אחרים שנפלטים ממערכת הנשימה, למשל כשאנו משתעלים ומתעטשים. לכן, חשוב ביותר לשמור על ניקיון והגיינה אישית ולא לבוא במגע פיזי עם אנשים אחרים.

תסמינים וסימני אזהרה

כמו שצוין לעיל, התסמינים של המחלה הם דמוי שפעת וביניהם:

  • חום
  • עייפות
  • שיעול יבש
  • קשיי נשימה

אילו אוכלוסיות נמצאות בסיכון מוגבר ומהו הסיכון?

מבוגרים מעל גיל 60 נמצאים בסיכון מוגבר למחלה.
אולם, כל אלה הסובלים ממחולות כרוניות שונות הקשורות בדרכי הנשימה נמצאים גם הם בסיכון משמעותי ובעלי שיעור התמותה הגבוה ביותר. בניהם:

  • חולי אסתמה
  • חולי COPD
  • מעשנים כבדים
  • מחלות של הלב וכלי הדם
  • מחלת ריאה אינטרסטיציאלית
  • זיהומים בקטריאליים בדרכי הנשימה
  • בצקת ריאות

כיצד חולים נשימתיים יכולים להתכונן למצב חירום

לרוב, בשל מחלה כזו או אחרת במערכת הנשימה, נפגעת אספקת החמצן למערכות הגוף השונות. רמות חמצן נמוכות, פוגעות בתפקוד השוטף של מערכות הגוף ובמקרים חמורים יותר מובילות לכשל תפקודי ואף מוות. ברוב המקרים, אנשים עם מחלות בדרכי הנשימה זקוקים לאספקת חמצן זמינה ממקור חיצוני על מנת לאזן את רמות החמצן בדם (את רמת החמצן בדם ניתן למדוד ע”י שימוש במד סטורציה).

לרוע המזל, כפי שנחשפנו באירועים האחרונים באיטליה. בשל עומס על מערכת הבריאות ובתי החולים, לא ניתן הייה להעניק טיפול לכולם, וחולים רבים נשארו ללא טיפול או מענה לאספקת חמצן זמינה. 

כיום, גם בשוק הפרטי ישנם פתרונות שונים לאספקת חמצן וביניהם בלוני חמצן ומחוללי חמצן. אולם, בלון חמצן הוא מוצר נדלה מאחר וכאשר אספקת החמצן בו אוזלת יש להמתין לאספקה חדשה או למילוי בלון חמצן. כאן טמון השימוש במחולל חמצן (לקריאת המדריך המלא למחוללי חמצן הקלק כאן).

מחולל חמצן הוא מכשיר רפואי נשמתי שפותח על מנת לעזור לאנשים הסובלים מרמת חמצן נמוכה בדם. מחולל החמצן מאפשר אספקה זמינה וסדירה של חמצן ללא הגבלה למטופלים. ללא שום צורך בהחלפת מסננים או מילוי חמצן. (למבחר המחוללים המלא של מדוקס הקלק כאן).

זאת באמצעות תהליך פשוט המורכב מארבעה חלקים; איסוף האוויר מהסביבה בעזרת מדחס, סינון החמצן מהאוויר ואספקת חמצן טהור ומרוכז אל אפו של החולה.

במדוקס, לאור המצב הנוכחי והדרישה ההולכת וגוברת למחוללי חמצן, הגדלנו את מלאי המחוללים שלנו והכנסנו מחוללים חדשים אל השוק. מדוקס מציעים פתרונות לאספקת חמצן זמינה וסדירה ע”י צוות טכנאים מוסמך אשר רשאי לעבוד ולספק את החמצן גם בשעת חירום והסגר.

המשלוחים שלנו מבוצעים באופן מיידי ובפריסה ארצית. את המשלוח מבצע טכנאי חמצן שמגיע עד לבית הלקוח ומספק לו הדרכה מלאה על הפעלת המחולל ותחזוקתו. 

“אם אתה או אחד מהקרובים שלך נמצא בקבוצת סיכון מוגברת, אנא אל תהססו. התקשרו אלינו עוד היום לקבל ייעוץ מאחד מיועצי הנשימה שלנו בטלפון 3471*”

מאמרים נוספים:

הקשר שבין השמנת יתר לחוסר חמצן בדם

כתבת סקירה על הקשר שבין השמנת יתר, קושי בנשימה ורמות חמצן נמוכות בדם. רוצים לדעת מדוע השמנת יתר מסוכנת לכם ואיך אפשר לטפל? המשיכו לקרוא. שתפו

small_c_popup.png
התחברות לחשבון שלך
small_c_popup.png
הרשמה