הקשר שבין השמנת יתר לחוסר חמצן בדם

כתבת סקירה על הקשר שבין השמנת יתר, קושי בנשימה ורמות חמצן נמוכות בדם. רוצים לדעת מדוע השמנת יתר מסוכנת לכם ואיך אפשר לטפל? המשיכו לקרוא.

שתפו את הפוסט

מהי היפוקסיה

היפוקסיה היא תופעה שכיחה מאוד בקרב אנשים עם השמנת יתר. למעשה, אצל הסובלים מעודף משקל, נפח הדם הכולל בגופם גדל גם הוא בעקבות ההשמנה. כך, הביקוש של גופם לחמצן גדל גם הוא. בנוסף, ברוב המקרים, אצל אנשים עם עודף משקל קיימת נטייה להמעיט ביצוע פעילויות גופניות. זאת בעקבות הקושי לבצע ספורט, המלווה עם המשקל העודף.
לכן אלה הסובלים ממשקל יתר, בדר”כ יסבלו גם מרמת סיבולת לב-ריאה נמוכה, הפוגעת במערכת הלב והריאה האחראית לתהליך הובלת החמצן לתאי הגוף.

למדריך המלא על חוסר חמצן בדם הקליקו כאן

כתוצאה מהסיבות לעיל, גופם של הסובלים מהשמנת יתר, מתקשה מאוד לצרוך חמצן באופן טבעי, בכמות תקינה ובהתאם לדרישות גופם.

סימנים פיזיולוגים המעידים על רמות חמצן נמוכות בדם

שינוי בצבע העור (גוונים של סגול-כחול ועד לכמעט שחור במקרים חמורים)

  • בלבול וירידה בתפקוד קוגניטיבי
  • נשימה מהירה
  • קוצר נשימה
  •  זיעה קרה (בעקבות עליה ברמות האדרנלין)
  •  צפצופים שמקורם בדרכי הנשימה
  • ועוד..

עודף משקל והיפוקסיה

באופן כללי, אנשים עם עודף משקל נוטים יותר להיפוקסיה מאשר אנשים בעלי משקל גוף תקין (BMI). כאשר הגוף סובל מהשמנת יתר, האנרגיה הנדרשת בגוף גבוהה בהרבה מזו של אנשים רגילים (כלומר יש צורך בחמצן רב יותר). לכן, אנשים בעלי משקל עודף מרגישים לעתים קרובות קוצר נשימה. זו גם הסיבה שרובם נושם בכבדות לאחר כמה צעדים בודדים בלבד.

כיצד מטפלים?

עבור הסובלים מעודף משקל בינוני, ניתן לשלב פעילות אירובית מותאמת לרמת היכולת שלהם ובכך לשפר את תפקודי הלב-ריאה. כתוצאה מכך, רמות החמצן בדם יעלו וברוב המקרים ניתן לפתור את בעיית ההיפוקסיה (רמת חמצן נמוכה בדם).

אולם, במקרים חמורים יותר של השמנת יתר, מתגלה קושי עז לבצע פעילות גופנית מספקת לאיזון רמות החמצן וחלקם אף יתקשו לנשום בשל עודף המשקל. במקרים אלו, נמצא כי טיפול חמצן משלים הינו הכרחי לאיזון רמות החמצן בדם ושמירה על תפקוד תקין של תאי הגוף.

כלומר, ניתן להקל באופן משמעותי על המצב הנ”ל באמצעות שימוש במחולל חמצן, המשלים את אספקת החמצן הנדרשת למטופלים. אספקת חמצן מרוכז מפחיתה את ההשפעה והנטל של השמנת יתר על החדר השמאלי והימני של הלב. למעשה, רופאים ממליצים לעתים קרובות על שימוש במחולל חמצן (נייד או נייח) לוויסות רמות החמצן בגוף, לסייע בשריפת שומן, להפחתת השמנת יתר ולשמירה על בריאות כללית טובה.

מאמרים נוספים:

הקשר שבין השמנת יתר לחוסר חמצן בדם

כתבת סקירה על הקשר שבין השמנת יתר, קושי בנשימה ורמות חמצן נמוכות בדם. רוצים לדעת מדוע השמנת יתר מסוכנת לכם ואיך אפשר לטפל? המשיכו לקרוא. שתפו

small_c_popup.png
התחברות לחשבון שלך
small_c_popup.png
הרשמה